ZIELONE SZKOŁY W GÓRACH

Wiosna to czas, w którym intensywnie zaczynamy planować wycieczki uczniów. Piękna pogoda, budząca się do życia przyroda zachęca do wyjścia na zewnątrz, pracy na świeżym powietrzu. Coraz częściej także, w tym czasie, decydujemy się na organizację zielonych szkół. Kierunek, który zazwyczaj wybieramy to polskie góry lub morze. Tym razem przegłosowaliśmy tę pierwszą propozycję. Od lat wracamy w te same, sprawdzone miejsca, którym ufamy.

Wyprawa na Podhale

Dom Wczasowy Maria to miejsce położone w malowniczej okolicy – miejscowości Murzasichle. To tutaj budząc się codziennie rano można podziwiać panoramę Tatr. Jest także umiejscowiona w zaledwie 12 kilometrowej (20 minutowej) odległości od Zakopanego. A to znacznie ułatwia nam transport dzieci do stolicy Podhala. Nasz wyjazd trwał 5 dni. Pełen był niesamowitych przygód, zabawy i radości. Nie zabrakło także ćwiczeń na świeżym powietrzu oraz lekcji przyrody.

DZIEŃ 1

Podróż do Murzasichla trwała kilka godzin. Na miejsce dotarliśmy około godziny 15.00. Zakwaterowaliśmy się w pokojach 4 i 6-osobowych. Dom Wczasowy Maria to aż 2 budynki, łącznie 75 miejsc noclegowych. To pozwoliło nam zabrać na wyjazd 2 klasy równocześnie. W każdym pokoju mieliśmy osobną łazienkę oraz dostęp do telewizji. Po rozpakowaniu rozpoczęliśmy przygotowania do wieczornego ogniska. Do naszej dyspozycji został oddany tzw. góralski szałas. Wspólnie rozmawiając, śpiewając i jedząc przepyszne kiełbaski od lokalnego dostawcy, spędziliśmy popołudnie oraz wieczór. Od pierwszych chwil czuliśmy się jak w domu. Gospodarze zapewnili nam miejsce, a także postarali się o naturalne i zdrowe jedzenie.

DZIEŃ 2

Dzień drugi rozpoczął się bardzo wcześnie. Pobudka została zaplanowana na 7.00. Przygotowaliśmy swoje plecaki do długiej wyprawy, ale zanim…śniadanie i to nie byle jakie. Dom Wczasowy Maria to miejsce, w którym kuchnia jest „jak u mamy”. Nasze śniadanie miało formę szwedzkiego stołu. Dzięki temu mogliśmy uniknąć marudzenia uczniów, każdy mógł wybrać co chciał zjeść. Do plecaków zapakowaliśmy samodzielnie zrobione kanapki. Nasz cel: Tatrzański Park Narodowy. Dojazd zajął nam ok. 30 minut. Spacerując po parku wraz z przewodnikiem poznawaliśmy tutejszą przyrodę, rozwiązywaliśmy przygotowanego przez niego ćwiczenia. Około godziny 16.00 wróciliśmy z powrotem. Na miejscu czekała już na nas przepyszna obiadokolacja. Dzień 2 zakończyliśmy zabawą na świeżym powietrzu. W ofercie obiektu znajduje się także ogród i patio, gdzie dzieci mogły pograć w piłkę, pobawić się w piaskownicy czy poskakać na trampolinie. Boisko było w pełni ogrodzone i bezpieczne.

DZIEN 3

Dzień 3 upłynął pod znakiem rywalizacji. W Domu Wczasowym Maria dostępna jest sala rekreacyjna, w której mieści się nawet 75 osób. Można tam zagrać w ping-ponga, piłkrzyki lub zorganizować małą zabawę taneczną. Od godziny 11.00-14.00 odbywały się rozgrywki. Podzieliliśmy je na 2 etapy. Ten drugi miał zakończyć się w dniu naszego wyjazdu, piątek. Po obiedzie wybraliśmy się na pieszą wycieczkę po Murzasichlu. Dzięki uprzejmości właścicieli i tutejszych mieszkańców wiedzieliśmy co warto zobaczyć w okolicy i gdzie się wybrać. Około godziny 22.00 położyliśmy się do łóżek.

DZIEŃ 4

Kasprowy Wierch – tak możemy zatytułować dzień 4. Wyruszyliśmy tuż po śniadaniu. Autokar przewiózł nas na parking pod Kasprowym Wierchem. Postanowiliśmy całą trasę przebyć pieszo. Robiliśmy przerwy na obserwację przyrody, wspólne zdjęcia, podziwianie widoków i mini pikniki. Wróciliśmy ok. 18.00 na kolację. Później wszyscy mieli czas wolny. Dzieci były bardzo zmęczone i znacznie wcześniej położyły się do łóżek.

DZIEŃ 5

Czyli dzień wyjazdu. Ale zanim… etap 2 naszych rozgrywek w ping-ponga i piłkarzyki. Po zaciętej i sprawiedliwej walce zostały ogłoszone wyniki oraz rozdane dyplomy i medale. Ok. 14.00 zjedliśmy obiad, spakowaliśmy swoje walizki i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

Zielone szkoły to jeden z najlepszych możliwych wyjazdów dla uczniów. Połączenie nauki, zabawy i rozrywki przynosi znacznie lepsze efekty niż poznawanie rzeczywistości tylko na kartkach podręczników. Z wyjazdu dzieci przywiozły swoje notatki, ćwiczenia i projekty wykonane w trakcie wizyty w Tatrzańskim Parku Narodowy. Jadąc dużą grupą warto zwrócić uwagę na dodatkowe atrakcje jakie oferuje pensjonat/hotel itp. A także czy w cenie wliczony jest posiłek. Mając je w miejscu gdzie nocujemy możemy znacznie oszczędzić czas i pieniądze, a także nie musimy martwić się o dodatkowy transport, miejsce i bezpieczeństwo. Dom Wczasowy Maria to miejsce, do którego z pewnością będziemy wracać i polecać innym szkołom. Kto wie, może następnym razem zorganizujemy zimowisko dla naszych uczniów. Oferta jest równie kuszącą.

murzasichle

Boże Ciało

Zapraszamy na niezapomniany weekend Bożego Ciała na Podhalu. Odkryj urok tego regionu, gdzie góry łączą się z tradycją, a natura otacza Cię swoim pięknem. Dlaczego warto wybrać się w tym czasie? Bo Boże Ciało to nie tylko święto religijne, ale także doskonała okazja do relaksu wśród górskich pejzaży.

Cena od: 120 zł/os

Majówka z krokusami

Słynne krokusy ścielące podtatrzańskie polany to niebywały widok wieszczący nadejście wiosny. Tak wyjątkowy plener można zobaczyć tylko pod Tatrami. Majówka to pierwszy w roku weekend, kiedy można odpocząć od pracy i wyrwać się na chwilę z domu zażywać wiosennych promieni słońca. Podhale jest doskonałym miejscem do jej spędzenia. Świeże powietrze, usłane kwiatami polany zachęcają do przebywania na zewnątrz.

Cena od: od 120 zł/os

Słoneczne lato w górach

Przygotowaliśmy dla Państwa atrakcyjną cenowo ofertę letnią. Nasz Dom Wczasowy otoczony jest pięknym zielonym ogrodem, gdzie aktywnie można spędzić czas, grając w piłkę lub wypoczywać przy grillu. Oferujemy całodzienne wyżywienie a nasza lokalizacja stanowi świetną bazę wypadową do najlepszych atrakcji Podhala. Zapraszamy z całą rodziną!

Cena od: od 110 zł/os

• Karczma Rąbanica - Poronin
  • Restauracja Litworowy Staw - Białka Tatrzańska
  • Restauracja Mała Szwajcaria - Zakopane

Zobacz mapę atrakcji w naszym regionie